6 razlogov zakaj je tek odlična stvar

Koliko sta tek in gibanje pomembna, je že skoraj vsem znano, no potrebno je poudariti, da taka telovadba ne vpliva pozitivno samo na naše telo in um ampak tudi na zdravje. Lahko rečemo, da skoraj ni problemov, ki jih gibanje in trening ne moreta rešiti. Teči že od malega, ko smo otroci in smo zelo živahni, vse dokler ne pridejo obveznosti in določene faze življenja, ko se količina gibanje in teka ustavi ali pa zelo zmanjša, tako kot tek za avtobusom. V tem trenutku dojemamo da smo ”padli iz forme” in da je treba nekaj spremeniti. Prihajamo do tistega trenutka, ko je treba ponovno narediti prve korake in se začeti gibati, teči in trenirati, in mi vam lahko damo par razlogov, zakaj je tek odlična ideja za vas. Boljše je, da se z gibanjem oziroma tekom začne počasi postopoma in v intervalih, da ne bi vašega telesa preveč obremenili, še posebej v začetku, ko še ni navajeno na obremenitev. Zakaj je pomembno, da je tek del vašega vsakdanjega življenja? Preberite v naslednjih točkah.

 

  • Tek je dober za vaše srce

Zakaj je tek dober za vas? Za začetek, ker je tek kralj kardio športa. Dovolj je že samo teči pet do deset minut na dan, da se spremembe že začutijo. Tek zelo zmanjša tveganje smrti zaradi kardiovaskularnih bolezni. Ljudje, ki redno tečejo, znižajo tveganje da bi umrli od bolezni srca za polovico.

  • Dvig razpoloženja

Ena od največjih prednosti teka je njegov učinek na dobro počutje. Ko tečete, vaši možgani sproščajo dve močni kemikaliji oziroma hormone za ugodno počutje, endorfine in endokanabinoide. Za svojo srečo je treba teči.

  • Tek porabi veliko kalorij

Tek zahteva veliko goriva oz kalorij. Povprečna oseba s težo 100 kg bo porabila okoli 12 kalorij v eni minuti če teče približno 10 kilometrov. To je samo eden blagodejni učinek teka po ravnem terenu. Če tečete nekje po hribih, ali v smeri vetra, lahko pričakujete da bo vaše telo porabilo še več kalorij. Tek spravi vaš um in telo v najboljšo možno formo.

  • Skupnost ljudi, ki teče je odlična družba

Skupnost ljudi ki tečejo skupaj je zelo močna in je pripadnost eni takšni skupini nemerljiva. Ne glede na to ali tečete v klubu ali v rekreativni tekaški skupini, pričakujte dobro podporo in vzpodbudne besede, ki jih boste prejeli v družbi tekačev.

  • Tek šteje kot meditacija

Čeprav tek ni menjava za pomoč psihologa ali kakšnega strokovnjaka, se je pokazalo da telesna aktivnost deluje kot učinkovita alternativa pri zdravljenju depresije. Kombinirajte svoje kilometre s segmenti meditacije pred ali po treningu in presenečeni boste nad pozitivnim učinkom in boljšimi rezultati.

  • Tek lahko izboljša spomin

 Ne morete se spomniti kaj ste včeraj jedli? Se ne spomnite kje ste odložili vaše ključe od avta? En od stranskih učinkov teka je pozitiven vpliva na možgane, oz vaš spomin. Čez nekaj časa boste opazili kako se vaš spomin izboljšuje.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.